Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation

Organisation

Socialstyrelsen er en del af Social- og Ældreministeriet. Her kan du få overblik over Socialstyrelsens organisation og læse om de forskellige centre og kontorers opgaver.

Socialstyrelsen består af en direktion, et ledelsessekretariat og tre søjler med centre og kontorer.

Kontorernes opgaver understreger styrelsens rolle som:

  • videnshaver på det socialfaglige område
  • varetager af rollen med at overvåge det sociale område og den sociale indsats i Danmark
  • socialfaglig rådgiver for kommuner, regioner og borgere.
Som et led i udviklingen af Socialstyrelsens strategi vil der pr. 1. september 2021 ske ændringer i organisationen. Du kan se den nye organisation nederst på siden.

Socialstyrelsens nuværende organisation

Klik på diagrammet for at se en stor version.

Socialstyrelsens organisationsdiagram. Diagrammet består af tre søjler med hver tre enheder, som hver har en vicedirektør tilknyttet. De to af søjlerne er socialfaglige søjler, mens den tredje er en administrationssøjle. Hertil kommer en stabsfunktion, der består af økonomi og direktionsbetjening og som også har en vicedirektør tilknyttet. Alle vicedirektører referer til Socialstyrelsens direktør, Ellen Klarskov Lauritzen.

Hent organisationsdiagrammet som PDF-fil her


Socialstyrelsens organisation pr. 1. september 2021

Klik på diagrammet for at se en stor version.

Organisationsdiagram efter september 2021

Hent organisationsdiagrammet som PDF-fil her


Sidst opdateret 16/06 2021