Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation > Jura, HR og Service

Jura, HR og Service

Kontoret er en central del af styrelsens organisationsstyring og forretningsunderstøttelse og omfatter enhederne HR, Service, Indkøb og kontrakter, GDPR og Forvaltningsteamet.

Jura

Jura-enhedens primære opgave er intern juridisk rådgivning og vejledning. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
  • Koncernfælles rådgivning på udbuds- og indkøbsområdet Rådgivning om databeskyttelse, dokumentation og databehandleraftaler
  • Forvaltningsretlig rådgivning, aktindsigt og rådgivning om god adfærd i det offentlige
  • Understøttelse af forvaltningen af tilskud

Jura kan kontaktes via Jura-postkassen: jura-sos@socialstyrelsen.dk eller via Juras sikre mail: sikkermail.jura@socialstyrelsen.dk 

HR

HR varetager en bred vifte af opgaver indenfor HR, strategisk organisationsudvikling og personaleadministration.. Konkret omfatter det bl.a.:

  • HR strategier og politikker
  • Organisations- og lederudvikling
  • Kompetenceudvikling, herunder LUS og MUS
  • Rekruttering
  • Arbejdsmiljø, herunder APV-undersøgelser
  • MIO
  • Lønanalyser, lønforhandlinger og forfremmelser
  • Personalejura
  • Ansættelseskontrakter og -vilkår
  • Løn- og personaleadministration
  • Brugerstyring 

HR kan kontaktes via : hr-sos@socialstyrelsen.dk eller via  sikkermail.hr@socialstyrelsen.dk

Service

Serviceenheden varetager ejendomsadministrationen af Socialstyrelsens bygninger og løser en lang række praktiske og servicebetonede opgaver. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Kontraktstyring og opfølgning i forhold leverandører på bygninger, kantinedrift, telefoner og rengøring
  • Drift af receptionen, herunder omstilling og post
  • Praktiske opgaver i forbindelse med bygningerne
  • Lagerstyring og forsendelse af udgivelser og konferencemateriale.

Service kan kontaktes på servicecenter@socialstyrelsen.dk

Bemanding

Kontoret består af en kontorchef, tre faglige leder og ca. 35 medarbejdere. 

Sidst opdateret 03/05 2022