Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation > Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet er ansvarlig for direktionsbetjening, kommunikation og bidrager til koordinering af styrelsens strategiske udvikling.

Kontorets opgaver

Direktionssekretariatet varetager en række tværgående ansvarsområder for styrelsen og består af selve Direktionssekretariatet og Kommunikation.

Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet er ansvarlig for den daglige betjening af den samlede direktion og chefgruppe samt understøttelse af strategiske udviklingstiltag på tværs af organisationen. Konkret omfatter det:

  • Direktions- og ledelsesbetjening
  • Koordination af og sekretariat for strategiudvikling
  • Procedurehåndbog
  • Mødeberedskaber

Direktionssekretariatet kan kontaktes via fællespostkassen: direktionssekretariatet@socialstyrelsen.dk

Kommunikation

Kommunikationsenheden arbejder med opgaver af presse- og kommunikationsmæssig karakter. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Pressefunktion
  • Kommunikationsstrategi
  • Web, intranet og nyheder
  • Kommunikationsrådgivning

Kommunikation kan kontaktes på presse@socialstyrelsen.dk

Bemanding

Direktionssekretariatet består af en leder og ca. 9 medarbejdere.

Sidst opdateret 08/09 2022