Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation > Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet er ansvarlig for direktionsbetjening, koordinering af styrelsens strategiske udvikling samt interne service.

Direktionssekretariatet varetager en række tværgående ansvarsområder for styrelsen og består af selve Direktionssekretariatet og Service.

Direktionssekretariatet

Direktionssekretariatet er ansvarlig for den daglige betjening af den samlede direktion og chefgruppe samt understøttelse af strategiske udviklingstiltag på tværs af organisationen. Konkret omfatter det:

  • Direktions- og ledelsesbetjening
  • Koordination af og sekretariat for strategiudvikling
  • Procedurehåndbog
  • Mødeberedskaber

Direktionssekretariatet kan kontaktes via fællespostkassen:

Service

Serviceenheden varetager ejendomsadministrationen af Socialstyrelsens bygninger og løser en lang række praktiske og servicebetonede opgaver. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Kontraktstyring og opfølgning i forhold leverandører på bygninger, kantinedrift, telefoner og rengøring 
  • Drift af receptionen, herunder omstilling og post
  • Praktiske opgaver i forbindelse med bygningerne 
  • Lagerstyring og forsendelse af udgivelser og konferencemateriale.

Direktionssekretariatet består af en kontorchef, en servicechef og 14 medarbejdere.

Sidst opdateret 16/12 2020