Navigation
Tjeklisten er en del af Socialstyrelsens redskabskasse til faglig ledelse og styring. Anvend tjeklisten i kommunens arbejde med organisering, tværfagligt samarbejde og forskellige organisationsformer.
Tjeklisten er en del af Socialstyrelsens redskabskasse til faglig ledelse og styring. Anvend tjeklisten i kommunens arbejde med pejlemærker for faglig udvikling.
Procesbeskrivelsen er en del af Socialstyrelsens redskabskasse til faglig ledelse og styring. Anvend procesbeskrivelsen i kommunens arbejde med styringsgrundlag og fagudvalgets politiske styringsrolle
Eksemplet er en del af Socialstyrelsens redskabskasse til faglig ledelse og styring. Anvend eksemplet i kommunens arbejde med pejlemærker for faglig udvikling.
Skabelonen er en del af Socialstyrelsens redskabskasse til faglig ledelse og styring. Anvend skabelonen i kommunens arbejde med organisering og tværfagligt samarbejde.
Det indholdsmæssige fokus er ICS trekantens højre side, der omhandler identifikationen af omsorgsgiveres potentiale og kompetence på udvalgte områder sat i forhold til barnet eller den unges behov.
Sammenfatning af rapport om sårbare børn - hvem er de, hvor bor de, og hvordan klarer de sig i skolen?
Børn, der vokser op under socialt vanskelige vilkår, klarer sig markant dårligere ved folkeskolens afgangsprøve end deres jævnaldrende. De sårbare børns skolepræstationer er en stor udfordring for alle landets kommuner. Det viser en registerbaseret benchmarkinganalyse, som KORA har lavet for Socialstyrelsen.
Den centrale udmelding handler om børn, unge og voksne med svære spiseforstyrrelser og skal sikre, at der er et tilstrækkeligt udbud af højt specialiserede rehabiliteringsindsatser og -tilbud til disse borgere.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig ajour med vores publikationer, arrangementer og øvrige nyheder.
Tilmeld dig nyhedsbrevet