Kvalitetssikring af leverandørernes praksis i VIAS
Da vi nærmer os årsskiftet, vil vi have fokus på følgende:
- hvorvidt I har foretaget løbende og rettidigt logning
- om leveranceplaner er ajourført, når der sker ændringer i forløb
- om aktiviteter er planlagt relevant ind i det nye år.
Det har både fagligt og økonomisk stor betydning, at leveranceplanerne er retvisende og logning sker løbende.
Vi vil derfor gerne opfordre til, at I gennemgår jeres sagsstamme og sikrer jer, at jeres forløb er opdateret med hensyn til logning, og at I sikrer jer, at leveranceplanerne er justeret og fremstår i overensstemmelse med det faktisk planlagte forløb. Herved sikres det også, at ubrugte midler ikke tynger jeres ramme i indeværende år og fx står i vejen for, at nye forløb kan visiteres til jer, eller at vi skal i gang med en større administrativ øvelse med fx kapacitetsudvidelse.
Såfremt vores gennemgang giver anledning til det, vil vi tage kontakt til jer for en nærmere drøftelse – I vil ikke som de tidligere år modtage en skriftlig tilbagemelding.
I er velkomne til at kontakte leverandørteamet, hvis I har spørgsmål i den sammenhæng. Skriv på leverandorteamviso@socialstyrelsen.dk