2014
Denne udgivelse er en skitsering af undervisningsforløb om implementeringsprocessen af en Sammenhængende
Børne- og Ungepolitik i praksis.
2014
|
Efteruddannelse
En refleksionsmodel i flere dimensioner til brug for opfølgning af implementeringsprocessen af en Sammenhængende Børne- og Ungepolitik
2014
|
Efteruddannelse
Det primære formål med denne rapport er at oplyse Socialstyrelsen, de deltagende kommuner samt studerende på ”Den sociale diplomuddannelse – børn og unge” og andre interesserede om resultaterne af forskningsprojektet Børne- og ungepolitik i kommunerne – mellem intention og realitet
2014
|
Efteruddannelse
I nærværende dokument findes den samlede beskrivelse af forskningsprojektet Børns Perspektiv på Inklusion, finansieret gennem Socialstyrelsens pulje til forskning og udvikling i tilknytning til Den sociale diplomuddannelse – Børn og unge samt Master i udsatte børn og unge.
2014
|
Efteruddannelse
Denne udgivelse omhandlende refleksionsværktøjet er til brug for socialfaglige risikovurderinger i sager vedr. udsatte børn og unge med
etnisk minoritetsbaggrund.
2014
|
Efteruddannelse
I udgivelsen kan man læse om tretten forskellige cases, der alle omhandler en familiesag.
2014
|
Udviklingshæmning,
Autisme
Særforanstaltninger er en særlig foranstaltning til borgere, der har et omfattende behov for hjælp og støtte, men som har en så problemskabende adfærd, at et ordinært tilbud ikke er egnet til dem.
2014
|
,
Faglig ledelse og styring
Rapporten evaluerer et pilotprojekt med fast tilknyttede læger. Pilotprojektets formål var at forbedre kvaliteten i pleje- og behandlingsmæssige forløb for beboere på plejecentre via et tættere samarbejde mellem læge og plejepersonale.
2014
|
Hjerneskade
Socialstyrelsens vidensnotat Voksne med erhvervet hjerneskade. Sociale indsatser, der virker giver en kort oversigt over den aktuelle viden om sociale indsatser til voksne med erhvervet hjerneskade, der kan fremme borgerens mulighed for at klare sig selv, lette dagligdagen og forbedre livskvaliteten.
2014
|
ADHD
Socialstyrelsens vidensnotat Mennesker med ADHD. Sociale indsatser, der virker giver en kort oversigt over den aktuelle viden om sociale indsatser til mennesker med ADHD, der kan fremme borgerens mulighed for at klare sig selv, lette dagligdagen og forbedre livskvaliteten.
2014
|
Overgreb
Rapporten er en statusopgørelse over sager i børnehusene i perioden 1. oktober 2013 til 30. september 2014.
2014
|
Autisme
Socialstyrelsens vidensnotat "Mennesker med autisme. Sociale indsatser, der virker" giver en kort oversigt over den aktuelle viden om sociale indsatser til mennesker med autisme, der kan fremme borgerens mulighed for at klare sig selv, lette dagligdagen og forbedre livskvaliteten.
2014
|
Psykiske vanskeligheder
Denne kortlægning fra juni 2014 beskriver de peer-støtteinitiativer i Danmark, som Socialstyrelsen har kendskab til.
2014
|
Udsatte grønlændere
Udgivelsen beskriver en model for, hvordan man kan organisere samarbejdet mellem kommunen og forskellige aktører i indsatsen for udsatte grønlændere. Modellen er afprøvet i landets fem største byer.
2014
|
Psykisk sårbarhed,
Anbringelse
Midtvejsevalueringens formål er at tegne et foreløbigt billede af, hvilket udgangspunkt målgrupperne har ved opstart, og hvilken effekt indsatserne skaber for henholdsvis forældre og elever.
2014
|
Vold i nære relationer,
Overgreb
Hvert år indsamler Socialstyrelsen og LOKK (Landsorganisation af kvindekrisecentre) oplysninger om de kvinder og børn, der har haft ophold på et krisecenter for voldsramte.
2014
|
Hjemløshed,
Vold i nære relationer
Socialstyrelsen har udarbejdet en undersøgelse af indsatsen på mandecentre og mandekrisecentre.
2014
|
Hjemløshed,
Vold i nære relationer
Socialstyrelsen har indsamlet oplysninger om de mænd, der har haft ophold i 2013.
2014
|
Hjælpemidler og velfærdsteknologi,
Bevægelseshandicap
'Kør Godt' er en dansk version af en standardiseret canadisk metode, hvor man tester færdigheder hos kørestolsbrugere. Hvis resultatet af testen viser, at der er færdighedsmæssige mangler hos kørestolsbrugeren, kan man ændre på kørestolen, eller brugeren kan træne færdigheden. Metoden indeholder også et træningsprogram.
2014
|
Hjælpemidler og velfærdsteknologi
I dette vidensnotat beskrives et overblik over aktuel forskningsbaseret viden om hjælpemiddelformidling til voksne med fokus på formidlingsprocessen.
Viser 661-680 af 1000.
Per side
10
20
30
100