Ansøgningspulje om kompensation for lønudgifter som følge af COVID-19
Ansøgningsfrist
NY ansøgningsfrist er den 1. december 2021
Ansøgninger behandles løbende.
Formål
Formålet er at yde bidrag til dækning af lønudgifter til foreninger, selvejende institutioner og fonde m.v., der er i økonomisk krise som følge af COVID-19.
Hvem kan søge (ansøgerkreds)?
Foreninger, selvejende institutioner og fonde m.v., hvis driftsudgifter primært finansieres af offentlige tilskud.
Målgruppe
Foreninger, selvejende institutioner og fonde m.v., som har måttet hjemsende ansatte og som ellers måtte afskedige ansatte grundet et forventet omsætningstab som konsekvens af udbruddet af COVID-19.
Kompensationsperiode
Fra den 9. december 2020 til den 30. juni 2021.
Hvad kan der søges støtte til?
Bidrag til dækning af lønudgifter som følge af COVID-19.
Midler til fordeling
Der er afsat 1 mio. kr. til udmøntning og administration af ordningen.
Finanslovskonto
§ 15.11.74.
Bilag
Der foretages en vurdering af projektet ud fra oplysningerne i ansøgningen og budgettet herunder eventuelle budgetnoter. Bilag til ansøgningen indgår alene i vurderingen, såfremt det fremgår af ansøgningsvejledningen, at ansøger skal eller kan indsende specifikke bilag. Øvrige bilag, som fremsendes vil således ikke indgå i sagsbehandlingen.
Hvis du ikke er tilskudsansvarlig, skal du udfylde en fuldmagt og indsende den med ansøgningen.
Fold alle teksterne ud eller ind
Ansøgningsmateriale
Bekendtgørelse (Retsinformation)
Vejledning om ansøgningspulje (Retsinformation)
Vejledning om, hvilken myndighed der skal behandle en ansøgning om lønkompensation (pdf)
Bilag 1. Vejledning til indtastning i beregningsark (pdf)
Bilag 2a. Revisorerklæring - ansøgning (word)
Bilag 2b. Revisorerklæring - kontrol (word)
Bilag 3a. Tro og love-erklæring - ansøgning (word)
Bilag 3b. Tro og love-erklæring - kontrol (word)
Fordelte tilskud (2021 - 1. udmøntning)
Fordelte tilskud (2021 - 2. udmøntning)