Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation

Organisation

Socialstyrelsen er en del af Social- og Ældreministeriet. Her kan du få overblik over Socialstyrelsens organisation og læse om de forskellige centre og kontorers opgaver.

Socialstyrelsen består af en direktion, et ledelsessekretariat og tre søjler med centre og kontorer.

Kontorernes opgaver understreger styrelsens rolle som:

  • videnshaver på det socialfaglige område
  • varetager af rollen med at overvåge det sociale område og den sociale indsats i Danmark
  • socialfaglig rådgiver for kommuner, regioner og borgere.

Socialstyrelsens organisation

Klik på diagrammet for at se en stor version.

Socialstyrelsens organisationsdiagram. Diagrammet består af tre søjler med hver tre enheder, som hver har en vicedirektør tilknyttet. De to af søjlerne er socialfaglige søjler, mens den tredje er en administrationssøjle. Hertil kommer en stabsfunktion, der består af økonomi og direktionsbetjening og som også har en vicedirektør tilknyttet. Alle vicedirektører referer til Socialstyrelsens direktør, Ellen Klarskov Lauritzen.

Hent organisationsdiagrammet som PDF-fil her

Sidst opdateret 22/01 2021