Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation > IT-drift og -udvikling

IT-drift og -udvikling

Kontoret varetager styringen af Socialstyrelsens IT-miljø og håndterer en vifte af opgaver relateret til support, drift og udvikling af IT-løsninger.

Kontorets arbejdet omfatter bl.a.:

  • Tværgående IT-strategisk arbejde og projektstyring
  • Koordinering, vedligeholdelse og videreudvikling af styrelsens systemer i samarbejde med forretningen og styrelsens eksterne leverandører
  • Håndtering af I-sikkerhedsaktiviteter på baggrund af ISO og GDPR på tværs i styrelsen, herunder rådgivning om I-sikkerhed
  • Vedligeholdelse af styrelsens IT-tekniske landskab i samarbejde med styrelsens driftsleverandører
  • Lokalt og teknisk support til interne og eksterne brugere af styrelsens systemer og IT-udstyr
  • IT-indkøb og telefoni

IT-enheden kan kontaktes via ITDU@socialstyrelsen.dk

Bemanding

IT-drift og –udvikling ledes af en IT-chef, en Souschef, to faglige ledere og ca. 18 medarbejdere.

Sidst opdateret 19/10 2020