Gå til indhold
Forside > Om os > Organisation > Jura, Organisation og Kommunikation

Jura, Organisation og Kommunikation

Samlet er kontoret er en central del af styrelsens organisationsstyring og omfatter enhederne Jura, Organisation og Kommunikation.

Jura

Jura-enhedens primære opgave er intern juridisk rådgivning og vejledning. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
  • Koncernfælles rådgivning på udbuds- og indkøbsområdet Rådgivning om databeskyttelse, dokumentation og databehandleraftaler
  • Forvaltningsretlig rådgivning, aktindsigt og rådgivning om god adfærd i det offentlige
  • Understøttelse af forvaltningen af tilskud

Jura kan kontaktes via Jura-postkassen: jura-sos@socialstyrelsen.dk eller via Juras sikre mail: sikkermail.jura@socialstyrelsen.dk 

Organisation

Organisation består af HR-opgaver, bl.a. personaleadministration som rekruttering, personalejura samt strategisk organisationsudvikling. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Lønadministration
  • Ferie, orlov og sygefravær
  • Rekruttering, lokalaftaler og kontraktudarbejdelse 
  • LUS, MUS og kompetenceudvikling
  • Lønforhandlinger
  • Personalejura

Organisation kan kontaktes via : hr-sos@socialstyrelsen.dk eller via  sikkermail.hr@socialstyrelsen.dk

Kommunikation

Kommunikationsenheden arbejder med opgaver af presse- og kommunikationsmæssig karakter. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Pressefunktion
  • Kommunikationsstrategi
  • Pressestrategi
  • Web, intranet og nyheder
  • Kommunikationsrådgivning

Kommunikation kan kontaktes på .

Bemanding

Jura, Organisation og Kommunikation består af én kontorchef, en faglig leder og ca. 25 medarbejdere. 

 

 

Sidst opdateret 30/03 2021