Forside > Om os > Organisation > Center for Administration og Service

Center for Administration og Service

Centret er en central del af styrelsens organisationsstyring og omfatter Ledelsessekretariatet, HR, Jura og Service. Opgaverne spænder fra direktionsbetjening og tværgående strategiarbejde til praktisk service og administration.

Center for Administration og Service varetager en række centrale ansvarsområder på tværs af styrelsen. Centret består af fire enheder: Ledelsessekretariat, HR, Jura og Service.  

Ledelsessekretariatet

Ledelsessekretariatet er ansvarlig for en stribe administrative, strategiske og kommunikative opgaver og udviklingstiltag på tværs af organisationen. Konkret omfatter det bl.a.:  

  • Direktions- og chefgruppebetjening
  • Kvalitetssikring af sager og håndtering af retningslinjer og procedurer
  • Koordinering og implementering, fx af styrelsens strategiarbejde
  • Web, nyhedsbreve og pressehenvendelser
  • Kontakt med departementet

HR

HR-enheden arbejder især med personaleadministration, organisationsudvikling, personalejura og ledelse. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Lønadministration
  • Ferie, orlov og sygefravær
  • Rekruttering, lokalaftaler og kontraktudarbejdelse 
  • LUS, MUS og kompetenceudvikling
  • Lønforhandlinger
  • Personalejura

HR-enheden kan kontaktes via HR-postkassen: eller via HRs sikre mail: 

Jura

Jura-enhedens primære opgave er intern juridisk rådgivning og vejledning. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
  • Vejledning om databeskyttelse
  • Forvaltningsretlig rådgivning, herunder aktindsigt og rådgivning om god adfærd i det offentlige

Jura kan kontaktes via Jura-postkassen:  eller via Juras sikre mail: 

Service

Serviceenheden varetager ejendomsadministrationen af Socialstyrelsens bygninger og løser en lang række praktiske og servicebetonede opgaver. Konkret omfatter det bl.a.:

  • Kontraktstyring og opfølgning i forhold leverandører på bygninger, kantinedrift, telefoner og rengøring 
  • Drift af receptionen, herunder omstilling og post
  • Praktiske opgaver i forbindelse med bygningerne 
  • Lagerstyring og forsendelse af udgivelser og konferencemateriale.

Aktuelle projekter

Aktuelt arbejder centret bl.a. med koordinering af styrelsens strategiarbejde, implementering af databeskyttelsesforordningen, udvikling af ledelsesinformation og ny personalepolitik.

Organisering og bemanding

Center for Administration og Service har 37 medarbejdere og ledes af en kontorchef. Der er en faglig leder for hver enhed. 

Sidst opdateret 22/02 2018