2022
|
Autisme,
ADHD,
Bevægelseshandicap,
Børn med funktionsnedsættelser,
Døvblindhed,
Epilepsi,
Hjerneskade,
Hørehandicap,
Multiple funktionsnedsættelser,
Psykisk sårbarhed,
Psykiske vanskeligheder,
Sjældne handicap,
Stammen og løbsk tale,
Synshandicap,
Udviklingshæmning
Evalueringen indeholder resultaterne for både familier og rådgivere af 12 kommuners arbejde med to samarbejdsmodeller i arbejdet med børn og unge med handicap og deres familier.
2021
|
ADHD,
Autisme,
Bevægelseshandicap,
Børn med funktionsnedsættelser,
Døvblindhed,
Epilepsi,
Hjerneskade,
Hørehandicap,
Multiple funktionsnedsættelser,
Psykisk sårbarhed,
Udviklingshæmning,
Synshandicap,
Stammen og løbsk tale,
Sjældne handicap
Inspirationsmaterialet giver forslag til, hvordan kommunerne kan tilrettelægge en god overgang til voksenlivet for unge med handicap. Der er fokus på et tværgående og helhedsorienteret samarbejde og den gode dialog med den unge og dennes forældre.
2017
|
Børn med funktionsnedsættelser,
Stammen og løbsk tale
Pjecen giver anvisninger på, hvordan man kan forholde sig, når man har et barn, der stammer.
2016
|
Stammen og løbsk tale
Kortlægningen er lavet som en spørgeskemaundersøgelse blandt fagprofessionelle og giver et overblik over tilbud til børn og voksne, der stammer.
2014
|
Stammen og løbsk tale
Aktuel viden til udvikling og planlægning af den kommunale indsats til mennesker der stammer.
2013
|
Autisme,
Bevægelseshandicap,
Børn med funktionsnedsættelser,
Døvblindhed,
Epilepsi,
Hjerneskade,
Hørehandicap,
Multiple funktionsnedsættelser,
Sjældne handicap,
Stammen og løbsk tale,
Synshandicap,
Udviklingshæmning
Pjece henvendt til forældre, der venter eller er forældre til et barn med fysisk eller psykisk handicap.
2013
|
Stammen og løbsk tale,
Ordblindhed,
Hørehandicap
Faghæftet tager udgangspunkt i interview med unge med forskellige former for kommunikative funktionsnedsættelser.
2010
|
Stammen og løbsk tale
Her gives nogle bud på, hvad god praksis i arbejdet med børn, der stammer, er.
2009
|
Stammen og løbsk tale
”Logopædisk stammebehandling af unge og voksne - anbefalinger vedrørende god praksis” gives nogle bud på, hvad god praksis i arbejdet med børn, der stammer, er.
2008
|
Stammen og løbsk tale
Pjece henvendt til teenagere og unge mennesker, der stammer.
2007
|
Stammen og løbsk tale
Der findes mange test- og evalueringsskemaer til undersøgelse af stammen og løbsk tale. I denne udgivelse har vi forsøgt at samle hovedparten af de mest almindeligt anvendte tests og evalueringsskemaer og præsentere dem samlet.
2006
|
Stammen og løbsk tale
Denne pjece er skrevet for lærere i skolen og ved ungdomsud-dannelserne. Pjecen henvender sig også til pædagoger og andre, som har med børn og unge, der stammer at gøre.
2005
|
Stammen og løbsk tale
Seks artikler der tilsammen giver et billede af, hvordan psykologer arbejder med stammen hos hensyn til børn, unge og voksne. Det psykologiske arbejde med stammen sker oftest som en integreret del af den logopædiske stammebehandling.
2005
|
Stammen og løbsk tale
Stammen hos mennesker med psykisk udviklingshæmning henvender sig til mennesker, som i deres dagligdag møder børn og unge, som er udviklingshæmmede og som stammer.
2005
|
Stammen og løbsk tale
Ofte møder talepædagoger/logopæder børn, der udover stammen har andre talesprogvanskeligheder. Det er ofte svært at finde ud af, hvordan man skal tackle disse børns problemer bedst muligt.
2005
|
Stammen og løbsk tale
Denne pjece er primært beregnet for talepædagoger, som behandler børn, unge og voksne med løbsk tale. Formålet med pjecen er at formidle noget af den viden om løbsk tale, der er beskrevet i den internationale litteratur, på en tilgængelig måde.
2005
|
Stammen og løbsk tale
Denne pjece beskriver på en kortfattet måde, hvad løbsk tale er, og hvordan dens blandingsformer til stammen og andre sproglige problemer ser ud, samt hvordan man kan forholde sig til mennesker med løbsk tale.