Navigation
Faghæftet tager udgangspunkt i interview med unge med forskellige former for kommunikative funktionsnedsættelser.
En guide rettet mod de, der ønsker at oprette forældrenetværk i de lokale folkeskoler. Forældrenetværk foregår i samspil mellem offentlig og frivillig sektor.
En evaluering af et pilotprojekt, hvor frivillige inddrages i skole-hjem-samarbejdet på grundskoleniveau.
Projekt Læsemakker er et projekt i 3 faser, der kørte fra 2007-2010.
Denne pædagogiske vejledning er skrevet til undervisere, der underviser voksne ordblinde under Lov om forberedende voksenundervisning (FVU) og ordblindeundervisning for voksne.
En publikation om vejledning af unge med ordblindhed i overgangen mellem grundskole og ungdomsuddannelse.
Rapporten beskriver en undersøgelse af, hvordan adgangen til it-støtte (ordforslagsprogrammet CD-ORD 6) påvirkede stavning og skrivning hos 372 unge på ordblindeefterskole, både før og efter et 12-ugers undervisningsforløb.
Værd at vide om ordblindhed indeholder et testbatteri og en procedure til afgrænsning af dysleksi i 3. klasse.