Projekter og initiativer
Unge med autisme - overgang til selvstændigt liv
Gennem en kortlægning og modning af sociale og mestringsrettede bostøttemetoder skal projektet bidrage til, at flere unge med autisme får kompetencer til at mestre et selvstændigt og meningsgivende voksenliv.
Styrket overgang til og fastholdelse på ungdomsuddannelse for unge med handicap
Projektet skal udvikle en model for en indsats, der kan støtte unge med handicap i at starte på og gennemføre en ungdomsuddannelse. Modellen vil have fokus på både strukturelle, sociale og personlige forhold.
Mestringsprogram til børn med udviklings- og opmærksomhedsforstyrrelser
Udvikling og modning af et dansk mestringsprogram til 8-14 årige børn med udviklings- og opmærksomhedsforstyrrelser med tilhørende vidensforløb for de voksne omkring barnet.
Generel model for beskrivelse af specialiseringsniveauer
Socialstyrelsen skal udarbejde, afprøve og evaluere en generel model for, hvordan man kan beskrive specialiseringsniveauer på socialområdet. Det sker som led i spor 2 i social- og ældreministerens (tidligere social- og indenrigsministeren) evaluering af det specialiserede socialområde (ESS).