Forside > Aktiviteter > Handicap > Temadag: Sociale akuttilbud

Temadag om Sociale akuttilbud

Socialstyrelsen udbyder i samarbejde med Center for Kompetenceudvikling i Region Midtjylland en temadag om sociale akuttilbud. Sociale akuttilbud er et effektivt forebyggende tilbud til personer med psykiske lidelser, som bor i eget hjem. I de nye bestemmelser i serviceloven er sociale akuttilbud desuden beskrevet som et forebyggende tilbud i kommunerne.
Målgruppen for temadagen er aktører, der har interesse i at få viden om at etablere og drive sociale akuttilbud, og som beskæftiger sig med psykosocial rehabilitering.
19 jun
Tid
10:00 - 16:00
Sted
Center for Kompetenceudvikling, Oluf Palmes Allé 26, lokale 3, 8200 Aarhus N
Kontaktperson
Kursusleder Bo Kristian Nielsen

På temadagen vil du høre om, hvad et socialt akuttilbud er, hvilke socialfaglige metoder der anvendes samt få et borger- og kommuneperspektiv på sociale akuttilbud.
Vi indleder dagen med de lovgivningsmæssige og organisatoriske rammer for at oprette og drive et socialt akuttilbud i kommunerne - eventuelt i samarbejde med regioner og private aktører.

Herefter vil du høre om erfaringer og oplevelser fra praksis. En kommune fortæller, hvordan den
har arbejdet med at implementere og forankre et socialt akuttilbud. Derudover får du et brugerperspektiv på sociale akuttilbud, når en bruger fortæller om sine oplevelser med at kontakte et socialt akuttilbud.

Vi præsenterer dig for 14 sociale akuttilbuds erfaringer med implementering samt deres 
evalueringsresultater, der bl.a. viser menneskelige og økonomiske gevinster ved et socialt akuttilbud.
I den forbindelse vil du blive introduceret til Den Sociale Akutuddannelse. Uddannelsen 
er målrettet medarbejdere og ledere m.fl., som skal implementere et socialt akuttilbud eller som arbejder i et eksisterende tilbud.

Temadagen er gratis med mulighed for 60 tilmeldinger.

Se program for temadagen (pdf)

Tilmeldingsfrist: 15. juni 2018 kl. 12:00

Tilmeld dig temadagen

Sidst opdateret 07/06 2018